Cases

Comedy Central

<categorie>Campagne<categorie>

<categorienormaal>Influencer Integration<categorienormaal>

<categorienormaal>Guerilla<categorienormaal>

Voor 40 influencers kwam de serie 'The Office' wel heel dichtbij. Door puddingen te maken en op te sturen met daarin de bekende ‘Worlds Best Boss’ mok van Michael Scott en een brief van Michael zelf werden de influencers betrokken bij één van de bekendste grappen van Jim. Dit had een dubbele nominatie bij de Europese ProMax awards als gevolg. Vervolgens kwam hier een halfjaar later een ilveren award op de Global Excellence Awards bij. Deze award wonnen wij in de categorie "Print: Premium or Specialty Items"

Daarnaast ontwikkelde we 'Peeping Michael'. Dit is een visueel campagneconcept dat we ontwikkeld hebben met Comedy Central. Fungi Design heeft het key-art ontworpen voor de campagne, wat daarna is uitgewerkt in verschillende print- en digitale uitingen. Met 'Peeping Michael' hebben we een herkenbaar beeld neergezet: De indringende ogen van je collega over je scherm heen.

Voor onze fotografie hebben we gezocht naar de juiste kantoormaterialen en nostalgische prullaria om de bureau's van de personages uit de serie zo goed mogelijk na te bouwen. Op de voorgrond zijn nu kleine inside jokes uit de serie te vinden, op deze manier geven we een knipoog naar de bestaande fanbase van The Office. Het geheel illustreert de onbreekbare verbinding die The Office heeft met Comedy Central.

Durf jij ook verder te gaan voor jouw brand of campagne? Kom nu naar ons met je uitdaging.

.

Wiskunde D online

<categorie>Grafisch ontwerp<categorie>

<categorienormaal>Print<categorienormaal>

<categorienormaal>Visueel concept<categorienormaal>


Zit je op het middelbaar onderwijs en heb je behoefte aan meer wiskundige uitdaging? Dan moet je Wiskunde D gaan volgen. Dit geven ze zelfs online, zodat je nooit meer zonder nieuwe uitdagingen komt te zitten. Oneindig veel wiskunde dus! Met interessante content worden scholieren wegwijs gemaakt in Wiskunde D.

Hiervoor hebben wij het concept en een stijl ontwikkeld waar de klassieke klaslokaalposter jaloers van wordt.

Paramount Network

<categorie>Grafisch design<categorie>

<categorienormaal>Campagne<categorienormaal>

<categorienormaal>Print & digitaal ontwerp<categorienormaal>

Deze creepy key-art voor Fear the walking Dead hebben we op mogen zetten voor Paramount Network. Ons einddoel was hier om een interessant beeld te creëeren met stopping power voor bezoekers van Comic Con. Deze beelden zijn gebruikt als basis van een campagne. Aan de hand van onze Key-Arts zijn uitingen gemaakt zoals bijvoorbeeld animaties, drukwerk en social media banners. In samenspraak met Paramount Network zijn we gegaan voor drie verschillende Key-Arts. Deze waren gedurende Comic-Con twee dagen in het hele centrum van Utrecht te zien.

Voor het ontwikkelen van deze visual hebben we verschillende elementen gebruikt en deze als een visuele foley-artiest tot een gecomponeerd beeld gebracht. Door elementen te gebruiken zoals schuim en vlekken oogt het design aangetast en rottend. Daarnaast hebben we het beeld van een afbladderende muur gebruikt om delen van de schedels te tonen van een paar van de belangrijkste personages uit de serie.

Fungi heeft Paramount voorzien van het key-art en verschillende statische uitingen gebaseerd op dit key-art. Deze gelaagde key-art is door Paramount doorverwerkt in super strakke animaties.

Knaek

<categorie>Huisstijl<categorie>

<categorienormaal>Campagne<categorienormaal>

<categorienormaal>Social design<categorienormaal>



‘Zet je knaek. aan’ is een activerend campagneconcept dat is opgezet door Fungi voor Knaek. Hiervoor hebben we Knaek voorzien van verschillende promo uitingen en een nieuw campagneconcept.

Bij de campagne ‘Zet je knaek. aan’ wordt ingespeeld op dagelijkse situaties uit het studentenleven. Knaek wordt neergezet als de fix-all. Het verhaal dat we vertellen is dat je met Knaek een soortgelijk product kan krijgen van hogere kwaliteit of kwantiteit dat door middel van een korting bijna dezelfde prijs heeft. Deze communicatie uit zich altijd in een naar de student gerichte vraag, gevolgd door ‘Zet je knaek aan’ Zo voelt de Knaek app als een gelukbrenger en een uitkomst

De Tussentijd

<categorie>Logo ontwerp<categorie>

<categorienormaal>Typografie<categorienormaal>

<categorienormaal>Handwerk<categorienormaal>



Voor De Tussentijd, een horecabedrijf in Utrecht, hebben we een huisstijl gids aangeleverd met daarin de tools om zelf nieuwe uitingen te kunnen ontwikkelen. Hier zie je als voorbeeld een door ons ontworpen menukaart ter illustratie. Bij het design proces zijn we, om de sfeer in het restaurant te benaderen, aan de slag gegaan met linoleum gutsen. Dit geeft een handgemaakt en imperfect logo, wat prachtig staat bij het café en haar interieur. Naast het logo hebben we De Tussentijd ook voorzien van haar eigen lettertype.

Een vaas uit vazen. Een gecompileerd geheel.

414

<categorie>Webdesign<categorie>

<categorienormaal>Animatie<categorienormaal>

<categorienormaal>Scroll animatie<categorienormaal>



414 vroeg ons om hun bestaande website te verbeteren. Dat hebben we gedaan! Met meer dan 20 verschillende animaties is het geheel een ademend en levend ontwerp geworden.

Ervaar de magie van de website terwijl de zon ondergaat wanneer je over de pagina scrolt of de portretten tot leven komen met een speels gegniffel wanneer je eroverheen gaat met de muis. We hebben de perfecte balans bereikt tussen professionele en vermakelijke elementen om een boeiende gebruikerservaring te creëren.

Ga naar de website

De Speld


Print
Grafisch ontwerp
Theater


Na vijftien jaar satirisch nieuws online te hebben gerapporteerd, was er behoefte aan uitbreiding voor De Speld, met een spetterende theatershow.

Om deze show te promoten is door De Speld aan Fungi gevraagd om een folder te maken die in de theaters van Nederland te vinden was. In deze folder zit een programma en op de omslag een unieke, futuristische unieke stijl voor De Speld.

Naast dit project verzorgt Fungi ook verschillende photoshop artworks ter ondersteuning van de typerende satirische artikelen van De Speld.

Medisch Pedicure Hetty

<categorie>Huisstijl<categorie>

<categorienormaal>Grafisch ontwerp<categorienormaal>

<categorienormaal>Webdesign<categorienormaal>


Ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van 'Pedicuresalon Hetty' werd het tijd voor vernieuwing. De salon was toe aan een opfrisbeurt en is nu omgedoopt tot 'Medisch Pedicure Hetty'.

Tijdens een brainstormsessie met Hetty ontdekten we dat zij een medische en tegelijkertijd luxe uitstraling wilde om meer stedelijke klanten aan te trekken. Om dit te bereiken hebben we niet alleen een nieuwe website ontwikkeld, maar ook diverse printproducten ontworpen, waaronder zelfs wasknijpers.

Door een consistente merkbeleving te creëren met deze producten, is de restyling van Medisch Pedicure Hetty succesvol geweest. Het heeft geleid tot veel positieve reacties van bestaande klanten en een groot aantal nieuwe klanten uit de beoogde doelgroep.

Ga naar de website

Digiploma.party


Concept denken
Grafisch ontwerp
UX-design
Webbouwen



Tijdens de corona pandemie is het soms moeilijk om een feestelijk moment als een diploma-uitreiking nog op een leuke manier te vieren. Hogeschool Utrecht was daarom op zoek naar een nieuwe manier om de studenten een waardig afscheid te geven.


In samenwerking met docenten en studenten zijn we gaan zoeken naar een alternatief en dat hebben we gevonden!

 

Digiploma.party is een online evenementen platform voor studenten en hun ouders. Dit makkelijk te gebruiken digitale feestzaaltje heeft onder andere plekken om oog in oog te praten met je docenten en naasten, een collegezaal om een speech te kunnen bijwonen, een photobooth voor het jaarboek en een DJ die je de hele avond voorziet van goede dansmuziek.


Digiploma.party zorgde voor veel positieve en leuke reacties van oud-studenten die op deze manier toch een leuk feestje konden houden.

EV wise


Animatie
Motion graphics
Storytelling



EV-wise biedt een alles-in-één oplossing voor elektrisch laden. Wij kregen de vraag om te helpen met een animatie. De animatie illustreert hoe groen elektrisch laden het elektriciteitsnet kan belasten. EV-wise biedt hiervoor de oplossing.

EV-wise gaf ons de voice-over en vroeg ons een illustratiestijl te ontwikkelen. Vervolgens werd de illustratie geanimeerd tot een samenhangend en duidelijk verhaal.

Mark Prosman Architecten

<categorie>UX<categorie>

<categorienormaal>Webdesign<categorienormaal>

<categorienormaal>Grafisch ontwerp<categorienormaal>



Marc Prosman Architecten is een architectenbureau. Dit bureau ontwikkelt prachtige ontwerpen voor woonhuizen, woonarken,  utiliteitsbouw en vele andere ruimtelijke projecten.

Na een aanbeveling van één van onze andere klanten kwam Marc bij Fungi terecht. Samen hebben we van zijn website een strak, sober portfolio gemaakt met een logo dat daarbij past. We hebben een plek gecreëerd waar zijn architectuur in het middelpunt staat.

Ga naar de website

EV tools


Logodesign

For the thirtieth anniversary of Hetty’s pedicure salon she wanted a fresh start. So we rebranded the complete salon.

We started brainstorming with Hetty and found out she wanted a medical and luxurious appearance to artract a more urban target audience.

In the proces we created a new website, lots of print products and even clothespins.

All these products created cohesive brand experience for the user.

Merken waarmee we werken

Fungi heeft het voorrecht gehad om onder andere met deze merken te mogen werken.

Merken die we hielpen groeien

Hieronder een paar prachtige merken die we onder andere hebben geholpen met hun concept, website of huisstijl. Door een cohesief en sterk verhaal neer te zetten voor hun respectievelijke doelgroep hebben we ze verder kunnen helpen in het bouwen van hun product.